Liikunnanohjaus

Liikunnan ohjaus

Luontaishoitojen lisäksi HehkuVoimaa saa sinut hehkumaan liikkeen avulla. Oikeat, turvallisesti toteutetut liikesarjat parantavat kehonhallintaa ja mm. asentoaistia, jolloin kehon ei tarvitse jatkuvati hakea tasapainoa esimerkiksi niskoja jännittämällä. 

Vanhan sanonnan mukaan liike on lääke ja esimerkiksi selkävaivat voidaan monessa tapauksessa saada hoidettua oikeanlaisella, ammattilaisen ohjaamalla liikunnalla. 

KLASSINEN PILATES

Klassinen pilates on siitä poikkeuksellinen liikuntamuoto, että se soveltuu niin vasta-alkajalle kuin huippu-urheilijalle. Pääpaino pilateksessa on kuudessa periaatteessa:


  • Hallinta
  • Keskittyminen
  • Keskustan käyttö
  • Hengitys
  • Täsmällisyys
  • Liikkeen virtaus




Harjoittelu vahvistaa keskivartalon lihaksia ja tuo paremman ryhdin, asennot sekä liikeradat normaaliin arkeen. Lisäksi harjoittelu parantaa proprioseptiikkaa eli asentoaistia, joka vähentää kehon jännitystiloja ja sitä kautta voi lisätä huomattavasti energiatasoa.

Pilatesta järjestetään ryhmille, esim yritysten tyky-päivinä ja kokousryhmille. Lisäksi tarjolla on viikottain pidettäviä pilatestunteja.

RYHMILLE RÄÄTÄLÖITY LIIKUNTA

Liikuntapalvelut voidaan räätälöidä tarpeen ja taitotason sekä osallistujien fyysisen kunnon mukaan myös ryhmille. Oli kyseessä kaveriporukan illanvietto, polttarit, tyky-päivä tai kokousryhmä, ota yhteyttä ja sovitaan yhdessä varmasti mielekäs liikuntahetki.

ILMAJOOGA

Uudenlainen joogamuoto, jossa käytetään apuvälineenä katosta roikkuvaa silkkilakanaa. Sen lisäksi, että ilmajooga on hauska ja stressiä purkava liikuntamuoto, se vahvistaa keskivartaloa sekä parantaa kehonhallintaa ja liikkuvuutta. Liikkuvuuden paranemisen ja venyttävien asentojen vuoksi ilmajoogasta voi saada avun mm. hartia- ja niskakipuihin. 

Ilmajoogatunnille tulee tulla puhtaana (puhdista iholta irtoavat meikit) sekä ilman koruja ja hiuspinnejä, pitkät hiukset sidottuna. Varustuksena tunneilla on hyvä olla ihonmyötäiset housut sekä kainalot peittävä t-paita. Ilmajoogassa käytetyt silkkiliinat rikkoutuvat herkästi, joten varmista, että vaatteissasi ei ole vetoketjuja tai muita teräviä osia, jotka voisivat repiä liinaa. 

Osa ilmajoogaliikkeistä tapahtuu pää alaspäin, joten ilmajoogaa ei suositella ihmisille, jotka ovat / joilla on: 

  • Raskaana
  • Sydänogelmia
  • Tasapainohäiriöitä
  • Korkea verenpaine
  • Matala verenpaine
  • Välilevytyrä

Ilmajoogaan voi osallistua riippumatta iästä tai fyysisestä kunnosta. Tunnin aikana voi pitää taukoja tarpeen mukaan.

Palvelun tuottaa Fokus-Visual
HehkuVoimaa Copyright (c)2019, All Rights Reserved